Titel: | Optische illusies |
Onderwerp: |
Optische illusies / Op Art |
Schooltype: |
Basisschool |
Groep: |
7 en 8 |
Vakgebieden: |
Rekenen / wiskunde, kunstzinnige
oriëntatie, ICT en oriëntatie op jezelf en op de wereld. |
Uitvoering door: |
Tweetallen |
Tijdsinvestering: |
Ongeveer 45 minuten |
Opbrengst: |
Typ hier wat levert de webquest als concreet
eindresultaat op? Zoals bijv. een werkstuk, spreekbeurt, een powerpoint, enz.
|
Leerpunten: |
- De kinderen leren wat
optische illusies zijn en dat er verschillende soorten illusies bestaan.
- Kinderen leren dat zien
niet alleen met je ogen te maken heeft, maar ook met je hersenen.
- De kinderen leren
te verwoorden wat ze zien.
- De kinderen
krijgen inzicht in hoe optische illusies tot stand komen.
- De kinderen leren
hoe ze zelf een onmogelijk figuur kunnen maken.
- De kinderen leren
kunst te beschouwen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de vijf kernvragen. Om
het kijken naar en praten over kunst wat meer richting te geven, staan er
vragen opgesteld die een leidraad kunnen vormen bij het kijken naar kunst.
- De kinderen komen
in aanraking met de kunststroming ‘Op art’
|
Extra materialen: |
|
WebQuestmaker:
|
Oorspronkelijk gemaakt door Fleur van Thiel, maar aangepast door John Demmers vanwege het feit dat heel veel beeldmateriaal van onbekende afkomst was. |
Er is geprobeerd rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan weten. Wij zullen daar z.s.m. op handelen.
|
|